Sunday, September 15, 2013

Wajah Cantik Tanpa Make Up?


Bagi setiap wanita, "cantik" merupakan kata pujian yang sangat ingin didengari dari semua orang tentang dirinya. Menjadi cantik adalah impian setiap wanita, apatah lagi cantik secara semulajadi tanpa mengenakan sebarang solekan atau make up.

Wajah cantik tanpa make up bukan mustahil, dan ini adalah TIPS nya:

1. Memakai kaca mata
Ya, cara ini adalah cara yang paling simple untuk tampil cantik tanpa make up. Kaca mata akan menutupi wajah anda yang tidak mengenakan make up. Pemilihan kaca mata yang sesuai akan melengkapkan kecantikan wajah anda walaupun tanpa solekan.

2. Melakukan rawatan wajah secara teratur
Cuci wajah anda dua kali sehari, iaitu pada sebelah pagi dan sebelah malam sebelum tidur. Gunakan pelembap yang bersesuaian dan lakukan rawatan wajah secara teratur untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan wajah secara semulajadi.

3. Gaya kan rambut atau tudung
Gaya rambut atau tudung yang bersesuaian dengan bentuk wajah dapat menyerlahkan kecantikan anda walaupun tanpa mengenakan sebarang make up.

4. Pelembap bibir
Bibir pecah, kering dan tidak segar akan mengurangkan seri wajah anda. Tidak mengenakan make up bukanlah bermakna membiarkan bibir anda menjadi kering. Gunakan pelembap bibir untuk mengembalikan kesegaran pada wajah anda dan sentiasa tampil cantik.

Semoga tips untuk tampil cantik tanpa make up yang telah dikongsikan di atas akan dapat membantu anda untuk terus kekal cantik dan berseri secara semulajadi.

No comments:

Post a Comment